Principalul producător şi distribuitor autohton de cabluri de tracţiune din oţel, lanţuri, electrozi şi sârmă de sudură din România, Cotraco Rom Sângeorgiu de Mureş, a înregistrat o cifră de afaceri de 20,35 milioane lei în exerciţiul financiar 2013, în creştere cu 15% comparativ cu anul anterior. Potrivit directorului general al companiei, Bogdan Bărbulescu, Cotraco Rom intenţionează să deschidă încă două depozite noi şi un magazin de prezentare şi vânzare propriu, astfel încât îşi consolideze poziţia de lider pe
piaţa de profil din România.
Reporter: Cum apreciaţi rezultatele înregistrate în exerciţiul financiar 2013?
Bogdan Bărbulescu: Pentru firma Cotraco Rom, anul 2013 a reprezentat un an de transformari şi adaptări: noua facilitate de producţie de lanţuri industriale şi lanţuri antiderapante precum şi dispozitive de ridicare, tracţiune, fixare şi ancorare a fost inaugurată şi s-a dat în folosinţă în cursul anului 2013. Aceasta a determinat o creştere a cifrei de afaceri şi o extindere a portofoliului de produse din fabricaţie proprie. Cu toate fluctuaţiile înregistrate pe piaţa de profil în România, din punct de vedere al preţurilor la produse şi a scăderii ofertei de produse indigene cauzate de închiderea unor unităţi de producţie precum Mechel Câmpia Turzii şi Cablul Românesc Ploieşti, am reuşit să avem o creştere de 16% a cifrei de afaceri şi să înregistrăm un profit comparabil ca şi nivel cu cel al anilor anteriori. Cotraco Rom rămâne în continuare lider pe piaţă în producţia şi distribuţia de cabluri de tracţiune din oţel, lanţuri, electrozi şi sârmă de sudură, urmând ca prin noile facilităţi de producţie date în folosinţă să întărim această poziţie pe piaţă şi să oferim clienţilor noştri produse româneşti de cea mai bun calitate şi la preţuri competitive.
Rep.: Ce înseamnă pentru economia judeţului Mureş cei zece ani pe care îi împliniţi în 2014?
B.B.: Firma Cotraco Rom, ca membră a grupului de firme Cotraco, a început în urmă cu zece ani activitatea de distribuţie produse industriale pe piaţa românească. În aceşti zece ani, portofoliul de clienţi a crescut de la 130 la peste 3.000, distribuitori, revânzători sau utilizatori finali. Distribuţia produselor se realizează nu numai local, în judeţul Mureş, ci în principal la nivel naţional, reuşind să acoperim prin mijloace proprii de transport toate zonele ţării. În aceşti zece ani, pe lângă o creştere semnificativă a cifrei de afaceri am reuşit să implementăm noi tipuri de produse şi să ridicăm standardele de calitate oferind an de an produse realizate după tehnologii noi, cu caracteristici şi performanţe îmbunătăţite. De asemenea, creşterea cifrei de afaceri şi demararea producţiei proprii au însemnat şi investiţii în forţa de muncă, ajungând să depăşim un număr semnificativ de angajaţi, la nivel de grup, care are ca şi caracteristică principală nevoia de atragere de forţă de muncă, în prezent fiind în campanie de selecţii de personal şi calificări.
Rep.: Ce planuri de viitor aveţi?
B.B.: În viitorul apropiat dorim să extindem facilităţile de producţie lanţuri industriale, şi aici vă rog să consemnaţi că suntem singura unitate de producţie lanţuri din România la momentul actual! În plus, intenţionăm să deschidem încă două depozite noi şi un magazin de prezentare şi vânzare propriu. Dorim să oferim pe piaţă produse la preţuri competitive şi de o calitate cât mai bună, şi aici ţin să subliniez implicarea companiei în pregătirea şi calificarea angajaţilor, precum şi în activităţi de fidelizare a clienţilor prin diverse campanii.
Sursa: Zi de Zi