COTRACO ROM SRL  considera responsabilitatea sociala corporatista (RSC) un angajament  pe care firma il ia fata de clienti, furnizori, angajati, comunitate, mediu inconjurator si parteneri.

Cotraco Rom SRL alege sa contribuie  pozitiv asupra comunitaţii  şi asupra mediului inconjurator  si sa trateze oamenii cu respect şi demnitate.

Deoarece  succesul nostru depinde de modul în care întelegem si raspundem nevoilor clientilor nostril, ne angajam sa respectam un contract prin care dorim  sa le oferim intotdeauna servicii de calitate, dar  stim ca avem si  o responsabilitate dincolo de contracte,  de a  contribui la dezvoltarea comunitatilor în care clienţii, agenţii şi angajatii nostri traiesc şi lucreaza.

Pentru firma noastra responsabilitatea sociala se concentreza in 4 directii principale:

–       Mediu de lucru
–       Piata
–       Comunitate
–       Mediul inconjurator

MEDIU DE LUCRU

Firma Cotraco Rom este unul din principalii angajatori în comunitatea Sangeorgiu de Mures si este o firma în plina dezvoltare. Acest lucru se reflecta în mediul de lucru astfel:

–       Nivelul salarial este peste media locala
–       Managementul firmei organizeaza anual un retreat pentru angajati si familiile acestora.
–       Accesul la locul de munca este facil, echipa de management acordand o atentie sporita angajarii oamenilor din comunitate.
–       Conditiile de munca sunt foare bune, asigurandu-se spatii bune de desfasurare a activitatii, spatiu de luare a mesei, asigurarea pranzului la locul de munca. În plus, agentii de vanzari beneficiaza de masini noi pentru a-si putea îndeplini în conditii de siguranta si eficienta munca pe care o întreprind la nivel de regiune.
–       Un aspect extrem de atent gestionat de echipa de management tine de formarea continua a angajatilor în domenii ce tin de activitatea lor profesionala, dar si cursuri ce pot contribui la dezvoltarea lor personala si profesionala pe termen lung
–       Si în ceea ce priveste relatia angajatilor cu partenerii firmei, echipa de management a creat un sistem de alocare a contractelor pe regiuni. Astfel, agentii firmei stiu în permanenta care sunt clientii ce le revin. Pentru a nu crea tensiuni si competitie destructiva între agenti, politica de alocare a clientilor este clar comunicata, bazandu-se pe principiul proximitatii si este încurajata colaborarea între reprezentantii de vanzari în a raspunde nevoilor clientilor.
–       Un aspect extrem de apreciat de angajati este faptul ca firma este dominata de un sentiment de familie. Interactiunile dintre angajati si echipa de management sunt informale, bazate de respect reciproc si atentia fata de nevoile fiecaruia. Acest element a fost mentionat ca un plus al grupului Cotraco si o caracteristica ce doresc sa o pastreze pe termen lung, chiar si în conditiile în care echipa va creste.


PIATA

Cotraco Rom se pozitioneaza pe  piata ca distribuitor de produse de calitate superioara, ce respecta normele de siguranta si securitate pentru utilizator. De asemenea firma Cotraco Rom încurajeaza distribuitorii si utilizatorii finali sa utilizeze produse cu perioada mai mare de viata ce pot reduce semnificativ costurile pe termen lung.

Avand în vedere natura produselor din portofoliul companiei, informatiile ce tin de utilizare si siguranta reprezinta un element de importanta cruciala. De aceea, firma Cotraco Rom însoteste întotdeauna produsele sale de astfel de informatii. Un rol important în distributia informatiilor îl au si reprezentantii de vanzari care ofera în permanenta detalii privind aceste caracteristici ale produselor.

Firma Cotraco gestioneaza prin intermediul reprezentantilor de vanzari si echipa de management a reclamatiilor sau a solicitarilor de informatii suplimentare. În urma evaluarii opiniei clientilor, firma a obtinut punctaj foarte mare atat la calitatea produselor si serviciilor, cat si la oferirea oportunitatii de gestionare a reclamatiilor sau retururilor.

Pe langa oferirea unor produse de calitate superioara, firma Cotraco Rom a oferit în permanenta prin reprezentantii sai de vanzari servicii de înalta calitate în departamentul de distributie. Politica firmei este de a respecta pe cat posibil nevoile clientilor sai, acoperindu-le solicitarile in timpul cel mai scurt . De aceea, firma Cotraco Rom este perceputa ca un partener pe termen lung, ce întelege si respecta nevoile clientilor sai. În plus, agentii de vanzari ai firmei Cotraco Rom au comunicat întotdeauna nivelul de siguranta al produselor lor, in asa fel încat sa nu existe pericolul unor accidente create de o proasta informare.

Pentru a putea mentine acest mod de lucru, firma Cotraco Rom a devenit si producator, creandu-si propriile produse. În acest fel, firma doreste sa ofere calitate la un pret cat mai mic si viteza de reactie mult mai mare la distributia produselor. Aceasta nevoie în deservirea clientilor si distribuitorilor sai, investitia firmei Cotraco Rom se traduce si prin responsabilitate fata de comunitatea locala, devenind si producator local, contribuind suplimentar la dezvoltarea acesteia.

În relatie cu furnizorii, firma Cotraco Rom s-a remarcat ca un bun partener de afaceri, stabil, care si-a respectat partenerii. Acest lucru a dus la obtinerea statutului de distribuitor unic în Romania pentru anumite produse.

O alta caracteristica a modului de lucru al firmei Cotraco Rom face referire la respectarea dreptului la confidentialitate al clientilor si furnizorilor sai. Astfel, prin politica sa de gesionare a acestor parteneriate, firma si-a asumat respectarea dreptului de a nu divulga date privind politica de stabilire a preturilor, retea de distribuitori si alte date ce tin de contracte.


COMUNITATE

Firma Cotraco Rom SRL promoveaza o relatie buna cu autoritatie locale, datorata faptului ca managementul firmei se implica în stabilirea planurilor de dezvoltare a comunitatii.

Firma Cotraco Rom SRL  îsi plateste la zi taxele si impozitele, iar Primaria locala a creat o facilitate firmelor care îsi plaesc taxele locale pana la începutul lunii martie. Aceasta facilitate (reducerea taxelor cu 10%) a fost bine primita de mediul de afaceri local, inclusiv de firma Cotraco, fapt ce pe termen lung este vazut ca deschidere pentru viitoare parteneriate public-privat.

Avand în vedere faptul ca firma Cotraco Rom este a treia firma ca dimensiune (numar de angajati) din comunitate, Primaria locala valorizeaza relatia dezvoltata cu aceasta deoarece este vazuta si ca un bun angajator în comunitate. În plus, planurile de dezvoltare ale firmei sunt cu atat mai mult importante pentru planurile de dezvoltare ale comunitatii deoarece managementul firmei doreste sa identifice viitori angajati din randul comunitatii locale.

Mai mult, firma Cotraco Rom a tinut cont în trecut si de diversitatea culturala si etnica a comunitatii (ex: maghiari, rromi). Astfel, firma a avut de-a lungul timpului si are în continuare angajati proveniti din diverse grupuri etnice.

Pentru a mentine relatia buna dintre reprezentantii comunitatii si firma Cotraco Rom, pe viitor sunt vazute ca oportunitati de dezvoltare initiative de formare profesionala destinate persoanelor din comunitatea locala.  Pentru atragerea celor mai potriviti si interesati membri ai comunitatii în aceste initiative de instruire, un parteneriat între cele doua institutii are potentialul de a utiliza cat mai bine expertiza fiecarei institutii: Primaria poate promova optiunea de participare la cursuri, iar firma Cotraco Rom poate coordona formarea profesionala.

Alti parteneri relevanti in aceasta initiativa sunt Patronatul Judetean IMM Targu Mures si Patronatul Femeilor de Afaceri din Regiunea Centru.  Avand rolul de institutii de suport pentru mediul de afaceri din regiune, aceste institutii pot juca rolul de catalizatori si facilitatori în procesul de formare profesionala.

Pe langa activitatile ce tin de dezvoltarea comunitatii locale, firma Cotraco Rom a sustinut diferite organizatii sau institutii comunitare prin sponsorizari, ce tin de promovarea culturii locale.


MEDIUL INCONJURATOR

Si în aspectele ce tin de protectia mediului, activitatea firmei Cotraco Rom este atent gestionata. Firma este certificata conform standardului ISO 14000.  Acest lucru se traduce prin gestionarea selectiva a deseurilor, procese de productie ce tin cont de colectarea si reutilizarea deseurilor si zero emisii cu efect de sera rezultate în urma productiei.

Din motive de eficienta si siguranta pentru angajati, firma si-a înnoit parcul auto, punandu-le la dispozitie angajatilor masini ce sunt mult mai eficiente din punct de vedere al emisiilor cu efect de sera.

Odata cu cresterea productiei si inaugurarea noii hale de productie, firma Cotraco Rom a luat în considerare si modalitatea de reducere a deseurilor rezultate din ambalaje. Astfel, deseurile din lemn rezultate din ambalajele pieselor achizitionate de la alti furnizori vor fi utilizate ca sursa de energie (pentru centrala termica). În plus, hala este prevazuta cu celule fotovoltaice ce vor asigura o parte din energia electrica necesara în productie sau activitati adiacente. Si nu in ultimul rand, o solutie ce poate fi utilizata în viitor si care este deja inclusa în planurile de dezvoltare ale firmei este reprezentata de identificarea si utilizarea cat mai eficienta a energiei reactive.

Cotraco Rom SRL a ales ca principal punct al politicii sale de RSC sponsorizarea, ca mod de implicare in diverse aspecte ale vietii comunitatii în care isi desfasoara activitatea. În noua  ani de activitate, firma Cotraco Rom SRL, a sprijinit si continua sa sprijine, prin suport financiar, evenimente, actiuni, activitati ale diverselor institutii, întelegand ca acest lucru este datoria sa morala fata de comunitatea în care s-a dezvoltat,  investind peste 200.000 de euro în sponsorizari , în domenii precum educaţia, copii defavorizaţi, oamenii cu nevoi speciale, protecţia mediului sau voluntariatul.

CONCLUZIE:
Responsabilitatea sociala este integrata în cultura noastra organizationala si în activitatea de zi cu zi.