INTARIREA CAPACITATII COMPANIILOR ROMÂNESTI DE DEZVOLTARE A PARTENERIATELOR SOCIALE
RSC firma asistata in cadrul proiectului: S.C.Cotraco Rom SRL
Beneficiar: Asociatia Nationala a Importatorilor si Exportatorilor din România
SURSA DE FINANTARE:
Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritara 3 Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor
DOMENIUL MAJOR DE INTERVENITE:
3.3 „Dezvoltarea parteneriatelor si incurajarea initiativelor partenerilor sociali si societatii civile”
PERIOADA DE IMPLEMENTARE:
15.02.2012-15.02.2013
SCOP:
Identificarea modului de aplicare a elementelor de responsabilitate sociala si realizarea pregatirii firmei pentru obtinerea standardului SA 8000 – standard cu implicatii sociale ce vizeaza modul in care sunt gestionate resursele umane, drepturile angajatilor si conditiile de munca.
ACTIVITATI:
– Efectuarea unei analize initiale a responsabilitatii companiei in cele mai importante arii de impact: angajati, mediu, comunitate si relatia cu partile implicate in dezvoltarea firmei
– Agrearea obiectivelor strategice si a obiectivelor operationale privind responsabilitatea sociala a companiei in unul sau mai multe din cele 4 arii de impact
– Identificarea deciziilor si actiunilor necesare pentru atingerea obiectivelor strategice, a riscurilor si oportunitatilor. Identificarea partilor interesate relevante si a nivelului de implicare pentru fiecare categorie/grup
– Realizarea unor instrumente de lucru pentru identificarea nevoilor furnizorilor si clientilor
– Participarea angajatilor firmei in activitati privind cele mai importante tendinte in dezvoltarea firmei , in definirea viziunii, misiunii, si a valorilor in conformitate cu noile orientari privind responsabilitatea sociala
– Participarea la conferinte, seminarii si o vizita de studiu in Marea Britanie in vederea schimbului de experienta si acumularii de informatii relevante si apoi aplicarea lor in firma
– Inceperea raportului de responabilitate sociala al firmei.
REZULTATE:
– definirea viziunii, misiunii si a valorilor firmei
– definirea principalelor oportunitati si obstacole in activitatea firmei
– realizarea planului de activitati si a pasilor urmatori in indeplinirea viziunii si obiectivelor strategice ale firmei
– aplicarea instrumentelor de evaluare a satisfactiei clientilor si furnizorilor
– aplicarea elementelor de resposabilitate sociala in conformitate cu cele studiate in Marea Britanie