Implicare socială

COTRACO ROM SRL consideră responsabilitatea socială corporatistă (RSC) un angajament pe care firma îl ia față de clienți, furnizori, angajați, comunitate, mediu înconjurător și parteneri.

Cotraco Rom SRL alege să contribuie pozitiv asupra comunității și asupra mediului înconjurător și să trateze oamenii cu respect și demnitate.

Deoarece succesul nostru depinde de modul în care înțelegem și răspundem nevoilor clienților noștri, ne angajăm să respectăm un contract prin care dorim să le oferim întotdeauna servicii de calitate, dar știm că avem și o responsabilitate dincolo de contracte, de a contribui la dezvoltarea comunităților în care clienții, agenții și angajații noștri trăiesc și lucrează.

Pentru firma noastră responsabilitatea socială se concentrează în 4 direcții principale:

  • Mediu de lucru
  • Piața
  • Comunitate
  • Mediul înconjurător

Mediu de lucru

Firma Cotraco Rom este unul din principalii angajatori în comunitatea Sângeorgiu de Mureș și este o firmă în plină dezvoltare. Acest lucru se reflectă în mediul de lucru astfel:

  • Nivelul salarial este peste media locală.
  • Managementul firmei organizează anual un retreat pentru angajați și familiile acestora.
  • Accesul la locul de munca este facil, echipa de management acordând o atenție sporită angajării oamenilor din comunitate.
  • Condițiile de muncă sunt foarte bune, asigurându-se spații bune de desfășurare a activității, spațiu de luare a mesei, asigurarea prânzului la locul de munca. În plus, agenții de vânzări beneficiază de mașini noi pentru a-și putea îndeplini în condiții de siguranță și eficiență munca pe care o întreprind la nivel de regiune.
  • Un aspect extrem de atent gestionat de echipa de management ține de formarea continuă a angajaților în domenii ce țin de activitatea lor profesională, dar și cursuri ce pot contribui la dezvoltarea lor personală și profesională pe termen lung.
  • Și în ceea ce privește relația angajaților cu partenerii firmei, echipa de management a creat un sistem de alocare a contractelor pe regiuni. Astfel, agenții firmei știu în permanență care sunt clienții ce le revin. Pentru a nu crea tensiuni și competiție destructivă între agenți, politica de alocare a clienților este clar comunicată, bazându-se pe principiul proximității și este încurajată colaborarea între reprezentanții de vânzări în a răspunde nevoilor clienților.
  • Un aspect extrem de apreciat de angajați este faptul că firma este dominată de un sentiment de familie. Interacțiunile dintre angajați și echipa de management sunt informale, bazate de respect reciproc și atenția față de nevoile fiecăruia. Acest element a fost menționat ca un plus al grupului Cotraco și o caracteristică ce doresc să o păstreze pe termen lung, chiar și în condițiile în care echipa va crește.

Piața

Cotraco Rom se poziționează pe piață ca distribuitor de produse de calitate superioară, ce respectă normele de siguranță și securitate pentru utilizator. De asemenea firma Cotraco Rom încurajează distribuitorii și utilizatorii finali să utilizeze produse cu perioadă mai mare de viață ce pot reduce semnificativ costurile pe termen lung.

Având în vedere natura produselor din portofoliul companiei, informațiile ce țin de utilizare și siguranță reprezintă un element de importanță crucială. De aceea, firma Cotraco Rom însoțește întotdeauna produsele sale de astfel de informații. Un rol important în distribuția informațiilor îl au și reprezentanții de vânzări care oferă în permanență detalii privind aceste caracteristici ale produselor.

Firma Cotraco gestionează prin intermediul reprezentanților de vânzări și echipa de management a reclamațiilor sau a solicitărilor de informații suplimentare. În urma evaluării opiniei clienților, firma a obținut punctaj foarte mare atât la calitatea produselor și serviciilor, cât și la oferirea oportunității de gestionare a reclamațiilor sau retururilor.

Pe lângă oferirea unor produse de calitate superioară, firma Cotraco Rom a oferit în permanență prin reprezentanții săi de vânzări servicii de înaltă calitate în departamentul de distribuție. Politica firmei este de a respecta pe cât posibil nevoile clienților săi, acoperindu-le solicitările în timpul cel mai scurt. De aceea, firma Cotraco Rom este percepută ca un partener pe termen lung, ce înțelege și respectă nevoile clienților săi. În plus, agenții de vânzări ai firmei Cotraco Rom au comunicat întotdeauna nivelul de siguranță al produselor lor, în așa fel încât să nu existe pericolul unor accidente create de o proastă informare.

Pentru a putea menține acest mod de lucru, firma Cotraco Rom a devenit și producător, creându-și propriile produse. În acest fel, firma dorește să ofere calitate la un preț cât mai mic și viteză de reacție mult mai mare la distribuția produselor. Această nevoie în deservirea clienților și distribuitorilor săi, investiția firmei Cotraco Rom se traduce și prin responsabilitate față de comunitatea locala, devenind și producător local, contribuind suplimentar la dezvoltarea acesteia.

În relație cu furnizorii, firma Cotraco Rom s-a remarcat ca un bun partener de afaceri, stabil, care și-a respectat partenerii. Acest lucru a dus la obținerea statutului de distribuitor unic în România pentru anumite produse.

O altă caracteristică a modului de lucru al firmei Cotraco Rom face referire la respectarea dreptului la confidențialitate al clienților și furnizorilor săi. Astfel, prin politica sa de gestionare a acestor parteneriate, firma și-a asumat respectarea dreptului de a nu divulga date privind politica de stabilire a prețurilor, rețea de distribuitori și alte date ce țin de contracte.

Comunitate

Firma Cotraco Rom SRL promovează o relație bună cu autoritățile locale, datorată faptului că managementul firmei se implică în stabilirea planurilor de dezvoltare a comunității.

Firma Cotraco Rom SRL își plătește la zi taxele și impozitele, iar Primăria locală a creat o facilitate firmelor care își plătesc taxele locale până la începutul lunii martie. Aceasta facilitate (reducerea taxelor cu 10%) a fost bine primită de mediul de afaceri local, inclusiv de firma Cotraco, fapt ce pe termen lung este văzut ca deschidere pentru viitoare parteneriate public-privat.

Având în vedere faptul că firma Cotraco Rom este a treia firma ca dimensiune (număr de angajați) din comunitate, Primăria locală valorizează relația dezvoltată cu aceasta deoarece este văzută și ca un bun angajator în comunitate. În plus, planurile de dezvoltare ale firmei sunt cu atât mai mult importante pentru planurile de dezvoltare ale comunității deoarece managementul firmei dorește să identifice viitori angajați din rândul comunității locale.

Mai mult, firma Cotraco Rom a ținut cont în trecut și de diversitatea culturală și etnică a comunității (ex: maghiari, rromi). Astfel, firma a avut de-a lungul timpului și are în continuare angajați proveniți din diverse grupuri etnice.

Pentru a menține relația bună dintre reprezentanții comunității și firma Cotraco Rom, pe viitor sunt văzute ca oportunități de dezvoltare inițiative de formare profesională destinate persoanelor din comunitatea locala. Pentru atragerea celor mai potriviți și interesați membri ai comunității în aceste inițiative de instruire, un parteneriat între cele două instituții are potențialul de a utiliza cât mai bine expertiza fiecărei instituții: Primăria poate promova opțiunea de participare la cursuri, iar firma Cotraco Rom poate coordona formarea profesională.

Alți parteneri relevanți în această inițiativă sunt Patronatul Județean IMM Târgu Mureș și Patronatul Femeilor de Afaceri din Regiunea Centru. Având rolul de instituții de suport pentru mediul de afaceri din regiune, aceste instituții pot juca rolul de catalizatori și facilitatori în procesul de formare profesională.

Pe lângă activitățile ce țin de dezvoltarea comunității locale, firma Cotraco Rom a susținut diferite organizații sau instituții comunitare prin sponsorizări, ce țin de promovarea culturii locale.

Mediul înconjurător

Și în aspectele ce țin de protecția mediului, activitatea firmei Cotraco Rom este atent gestionată. Firma este certificată conform standardului ISO 14000. Acest lucru se traduce prin gestionarea selectivă a deșeurilor, procese de producție ce țin cont de colectarea și reutilizarea deșeurilor și zero emisii cu efect de seră rezultate în urma producției.

Din motive de eficiență și siguranță pentru angajați, firma și-a înnoit parcul auto, punându-le la dispoziție angajaților mașini ce sunt mult mai eficiente din punct de vedere al emisiilor cu efect de seră.

Odată cu creșterea producției și inaugurarea noii hale de producție, firma Cotraco Rom a luat în considerare și modalitatea de reducere a deșeurilor rezultate din ambalaje. Astfel, deșeurile din lemn rezultate din ambalajele pieselor achiziționate de la alți furnizori vor fi utilizate ca sursă de energie (pentru centrala termică). În plus, hala este prevăzută cu celule fotovoltaice ce vor asigura o parte din energia electrică necesară în producție sau activități adiacente. Și nu în ultimul rând, o soluție ce poate fi utilizată în viitor și care este deja inclusă în planurile de dezvoltare ale firmei este reprezentată de identificarea și utilizarea cât mai eficientă a energiei reactive.

Cotraco Rom SRL a ales ca principal punct al politicii sale de RSC sponsorizarea, ca mod de implicare în diverse aspecte ale vieții comunității în care își desfășoară activitatea. În nouă ani de activitate, firma Cotraco Rom SRL, a sprijinit și continuă să sprijine, prin suport financiar, evenimente, acțiuni, activități ale diverselor instituții, înțelegând că acest lucru este datoria sa morală față de comunitatea în care s-a dezvoltat, investind peste 200.000 de euro în sponsorizări, în domenii precum educația, copii defavorizați, oamenii cu nevoi speciale, protecția mediului sau voluntariatul.

Concluzie

Responsabilitatea socială este integrată în cultura noastră organizațională și în activitatea de zi cu zi.